Skip to main content

Kvalitetsbevidst regnskabschef søges

Stilling
Regnskabschef

Adresse
Magnesmindevej 8, 9800 Hjørring

Tiltrædelse
Hurtigst muligt

Kontakt
Johnny Madsen
Økonomichef
2521 5225

Send ansøgning

EKKOfonden søger en regnskabschef med stærk regnskabsmæssig forståelse og erfaring til vores økonomiafdeling.

EKKOfonden er en erhvervsdrivende fond, der er fokuseret på rådgivning til og udvikling af virksomheder samt etablering af ejendomme inden for det socialpædagogiske område.

Du bliver en del af en ambitiøs virksomhed, der arbejder for at hjælpe, støtte og udvikle virksomheder med fokus på det socialpædagogiske område af alle størrelser.

EKKOfondens fagområder er ejendomsudvikling, virksomhedsstrategi, rådgivning, markedsføring og økonomiadministration.

EKKOfondens hovedaktiviteter er investering i og udlejning af ejendomme i hele landet, der har til formål at skabe et hjem for borgere med særlige behov, samt assistance og rådgivning i forbindelse med daglig drift og udvikling af virksomheder primært inden for det socialpædagogiske område. Herudover har vi vores administrationsafdeling, hvor vi understøtter alt fra daglig administration og regnskabsstyring til måneds-, kvartals-, og årsrapportering for både vores egne virksomheder samt mange af vores samarbejdspartnere.

Fælles for alle dele af organisationen er, at den er i vækst på alle områder, og derfor har vi behov for en ny kollega til at understøtte virksomhedens udvikling.

Om jobbet

I dag består EKKOfonden, foruden fonds- og administrationsafdeling, af seks selskaber med fokus på ejendomsdrift og udvikling, ligesom vi har tæt dagligt samarbejde med flere selskaber, der arbejder med socialpædagogisk arbejde og support i det nære miljø.

Med base på vores kontor i Hjørring bliver du regnskabschef for EKKOfonden og vores tilknyttede ejendomsselskaber. Herudover bliver du ansvarlig for den daglige økonomiske administration for flere af vores tætte samarbejdspartnere. Vores økonomiteam består foruden dig af en økonomidirektør, en økonomichef samt tre medarbejdere i bogholderiet. Du kommer til at refere til økonomichefen.

Du får blandt andet ansvaret for vores daglige drift i økonomiafdelingen, og at månedsrapportering, driftsanalyser og årsafslutninger udarbejdes på et højt fagligt niveau. Du får ligeledes ansvaret for kvalitetssikring og drift af vores lønadministration.

I dagligdagen møder du på kontoret 17 engagerede og kompetente kollegaer med kompetencer inden for alt fra kommunikation og håndværksmæssige færdigheder til økonomi, rådgivning, ejendomsudvikling og IT-kundskaber. Du møder en dagligdag med fællesskab på kontorerne og i frokoststuen samt et uformelt arbejdsmiljø med højt til loftet og plads til alle.

Vi søger en profil, som har et stærkt ønske om at påtage sig det fulde ansvar for drift og udvikling af økonomi- og regnskabsfunktionen, lede afdelingens bogholderi samt være med til at udvikle koncernens og kundernes forretninger. Du påtager dig selv nøgleopgaver i den løbende drift, og samtidig organiserer du din afdeling omkring effektiv og pålidelig økonomistyring.

Du er kommunikativt stærk, er positiv og empatisk og besidder samtidig gode strukturelle og metodiske egenskaber. Du trives i at have et selvstændigt ansvar i en virksomhed med en flad organisering. Du er fleksibel, har et stort drive og trives med at løse små og store opgaver.

I kraft af opgavens bredde er det samtidig vigtigt, at du ser det som en spændende udfordring også at kunne udnytte dine kompetencer hos forskellige virksomheder og finde de rette løsninger i en given situation. Dine forudsætninger for dette er din strukturerede tilgang til opgaverne og din evne til at skabe overblik over komplekse problemstillinger.

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant faglig uddannelse, som cand.merc. eller HD-R
  • Har praktisk erfaring med regnskabsstyring og rapportering samt ledelseserfaring
  • Har fokus på kvalitet og ordentlighed, og har en naturlig struktureret tilgang til din opgaveløsning.
  • Tager ansvar for egne opgaver og sikrer overholdelse af deadlines
  • Er positiv, smilende og imødekommende

Dine opgaver er bl.a.:

  • Daglig ledelse og drift af økonomiafdelingens tre bogholdere i EKKOfonden
  • Ansvar for månedlig lønbehandling
  • Likviditetsstyring, analyse, rapportering og budgetopfølgning
  • Proces og driftsoptimering
  • Budgettering og forecast
  • Klargøring af materiale og kontakt til revisor
  • Momssandsynliggørelse og indberetning

Vi tilbyder:

  • Et alsidigt og selvstændigt job i en dynamisk virksomhed i vækst
  • Mulighed for fleksibilitet i form af egen indflydelse på dagligdagens tilrettelæggelse
  • Løn tilpasset dine kvalifikationer og erfaring
  • Pensions- og sundhedsordning
  • Morgenmads- og frokostordning
  • Et uformelt arbejdsmiljø blandt gode og engagerede kolleger i helt unikke rammer
  • Mulighed for selv at være med til at præge dine arbejdsopgaver og processer

Tiltrædelse

Vi har brug for vores nye kollega snarest muligt. Ansøgningsfrist er 30 juni, men vi holder ansættelsessamtaler løbende, så vent ikke for længe.

Stillingen ønskes besat senest 1. september.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Johnny Madsen på 2521 5225

Send din ansøgning og cv til os på job@ekkofonden.dk.